Nyheder 2013

Nyhedsarkiv:   2014   2015    


Der blev givet gas!
Den 30. oktober 2013

Normalt er det ude på asfalten at medlemmerne af Sunoco SSC’s køreforening giver den gas, men lørdag den 26. oktober beviste de at også ved festlige lejligheder forstår de at give gas.

 

Den traditionsrige præmiefest i Sunoco SSC blev i år afholdt på Tylstrup Kro i det Nordjyske, og det blev på alle måder en succes. Kroen havde sørget for flotte rammer og god mad, jukeboxen leveret musik, og selskabet sørgede for god stemning.

 

Årets pokaler blev uddelt til samtlige divisioner, og med 4 divisioner og et generelt mesterskab blev det til en del pokaler.

 

Ud over de pokaler, så blev de officielle DASU pokaler også uddelt på følgende måde:

 

Guld: Martin Vedel Mortensen

Sølv: Christian Siepmann

Bronze: Hans Hartmann

 

Pressen i form af Gripping Media, Racemag, Motorsporten.dk og Morten Alstrup havde udnævnt årets SSC kører og med både det generelle mesterskab, divisionsmesterskabet og det nordiske mesterskab så var Martin Vedel Mortensen det oplagte valg.

 

Årets fighter i Sunoco SSC blev Allan Andersen, en titel han fik for hans store arbejde omkring TV aftalen.

 

Sidst men ikke mindst så skulle de 4 vindere af Sunoco Fuel Cup præmieres, en uddeling som Sunoco selv forestod, og de 4 vindere blev:

SS2: Hans Hartmann

SS3: Tor Brynjelsen

S-GT: Christian Siepmann

S-P: Claus Christensen

 

De 4 kan nu se frem til en tur til Nascar i USA.

 


De 4 vindere af Sunoco Fuel Cup’en skal en tur til Nascar løb i USA (Foto: Keld Dohm)

 

Efter præmieoverrækkelsen blev der afholdt amerikansk lotteri med en væld af flotte sponsor gaver.

 

Tak for sæsonen 2013, og på gensyn til 2014.


Se flere billeder fra festen her.



Flot sæsonfinale
Den 30. september 2013

Weekenden den 28. - 29. september dannede Jyllandsringen i Resenbro ved Silkeborg på flotteste vis rammen om finalen i Sunoco SSC. Vejret var flot, og kørerne viste hvordan man med gentleman kørsel skaber flot racerløb i absolut topklasse i Danmark. ”Vi har i denne weekend vist, at vi er Danmarks største og hurtigste motorsportsklasse lige for tiden” sagde klasserepræsentant Lars Schönemann til præmieoverrækkelsen i Sunoco teltet søndag eftermiddag.

 

Det generelle mesterskab blev afgjort i sidste heat, og det lykkedes Martin Vedel Mortensen at tage den generelle titel foran Christian Siepmann, og med Hans Hartmann på tredjepladsen. Martin lagde ikke skjul på, at han var glad over at have vundet det generelle mesterskab, og selvom Siepmann gerne ville have taget denne titel også, så var det langt vigtigere for ham at have taget divisionsmesterskabet. Med maksimum pointhøst med 81 point i weekenden gjorde Siepmann hvad han kunne – det var bare ikke nok.

 

Martin Vedel Mortensen er Sunoco SSC mester 2013 (Foto: Keld Dohm)

 

Weekenden bød på mange flotte og spændende kampe ude på banen, og god stemning i paddocken. Følgende blot et lille udpluk af begivenhederne:

 

I alle 3 heat var der en meget tæt fight mellem de 2 hurtigste biler ikke bare i Sunoco SSC men også de 2 hurtigste af alle biler der kørte i weekenden. Claus Christensen i Aquila og Christer Gislerud i Stealth gav begge alt hvad de havde. I heat 1 betød det ny banerekord på 1:07.147 sat af Christer Gislerud, og den fik han lov til at beholde i under et døgn, så satte Claus Christensen igen ny banerekord i heat 3 med tiden 1:07.049. Efter flot og tæt fight i alle 3 heat lykkedes Claus at tage alle 3 sejre, og dermed scorede han weekendens næstehøjeste point, nemlig 79 ud af 81 mulige. Lige så sikker som de 2 var på de 2 første pladser i hver heat, ligeså sikker var Christian Siepmann på tredjepladsen, og dermed på sejren i GT divisionen.

 


Claus Christensen og Christer Gislerud er begge lynende hurtige på Jyllandsringen. og Christian Siepmann var absolut hurtigste mand i GT divisionen. (Foto: Keld Dohm)

 

En anden duel der kørte stort set hele weekenden stod mellem en sort og en hvid Porsche, den ene med en 16 årig skoleelev bag rattet, og den anden med en 69 årig erfaren rotte. I de 2 første heat vandt den erfarne Jørgen hansen over den unge Mikkel O. Pedersen, men til heat 3 havde Mikkel luret hvordan han skulle komme forbi den brede RSR Porsche, og dermed endte han på en samlet 4. plads i heatet, og kun overgået af Christian Siepmann i GT divisionen.

 


2 Porscher i tæt kamp. Jørgen Hansen erfaring og evne til at lukke af de rigtige steder på banen, betød at Mikkel kun vandt deres duel i et ud af de tre heat. (Foto: Keld Dohm)

 

I SS2 divisionen viste Hans Hartmann, at han i denne weekend var hurtigere end mesteren Martin Vedel Mortensen, og det lover godt for næste sæson. Inden sidste heat var budskabet klart for Martin, det skulle vindes, hvis den generelle titel skulle sikres, og det blev det så. Kampen om at være tredjebedst i SS2 var spændende og tæt hele weekenden, men det endte med at Christian Vejby trak det længste strå, og dermed erobrede han ikke bare 3. pladsen for weekenden men også 3. pladsen i SS2 mesterskabet i år.

 


Kampen i SS2 blev lidt for tæt da Christian Vejby og Anders Christensen havde berøring med hinanden i hesteskoen. (Foto: Keld Dohm)

 

Den ubetingede største pokal der blev uddelt i weekenden var Sunoco SSC’s fighterpokal, og den gik til Preben Grundtvig, på grund af hans store stabilitet.

 


Preben Grundtvig fik tildelt Fighterpokalen for at have gjort noget så usædvanligt at gennemføre og score point i samtlige af sæsonens 18 heats. (Foto: Keld Dohm)

 

Slutresultatet for året ser således ud for de 4 divisioner:

 

SS2

1: Martin Vedel Mortensen, 461 point

2: Hans Hartmann, 394 point

3: Christian Vejby, 236 point

 

SS3:

1: Michael Klostermann, 244 point

2: Tor Brynjelsen, 241 point

3: Bjørn Tvedt, 129 point

 

GT-bilerne (S-GT):

1: Christian Siepmann, 454 point

2: Jørgen Hansen, 288 point

3: Preben Grundtvig, 201 point

 

Prototyperne (S-P):

1: Christer Gislerud, 270 point

2: Claus Christensen, 260 point

3: Andreas Kjærgaard, 209 point

 

Helt slut er det ikke for i år, der afholdes nemlig generalforsamling og præmiefest lørdag den 26. oktober, mere om det kan snarest ses både på motorsporten.dk og på SSCs hjemmeside.


Afgørelsens time
Den 25. september 2013

Weekenden den 28. - 29. september danner Jyllandsringen ramme om afgørelsen i Sunoco SSC. Med 4 divisioner og et generelt mesterskab er der fortsat meget at køre om.

 

Til finaleløbet er det ovenikøbet sådan at der gives fulde point uanset hvor mange biler der starter i divisionen, og dermed er der gode muligheder for at forbedre sin position.

 

Sidst SSC var på Jyllandsringen til Grand Prixet, og der blev det store publikum forkælet med ikke mindre en 6 Sunoco SSC heats, da weekenden blev afviklet sammen med den Norske GT klasse, og det betød at SS2 og SS3 bilerne ikke kørte sammen med S-GT og S-P bilerne. Denne gang kører hele klassen sammen, og det giver nogle ekstra udfordringer når det hurtige GT og Prototype biler begynder at indhente SS2 og SS3 bilerne.

 

I S-P ligger det til at Christer Gislerud med 33 point ned til Claus Christensen tager titlen, han kan faktisk tåle at tabe alle 3 heat til Claus, men han skal også gennemføre alle 3 heat for at være sikker på titlen. Omvendt har Claus Christensen kun 17 point ned til Andreas Kjærgaard på tredjepladsen, og selvom Andreas ikke kan følge de 2 andre i divisionen ude på banen, så kan uheld for de andre betyde, at han rykker tæt på sølvet.

 

 

Andreas Kjærgård er sikker på minimum bronze i Prototype (S-P) divisionen, og han er altid populær hos publikum med sin flotte Scotty GT (Foto: Keld Dohm)

 

I S-GT er mesterskabet afgjort, Christian Siepmann er mester, og Jørgen Hansen sidder tungt på anden pladsen. Teoretisk set kan både Johannes Graversen og Preben Grundtvig hente Jørgen, men med et forspring på 54 point er det ikke realistisk. Tredjepladsen er derimod en helt åben kamp mellem netop Johannnes Graversen og Preben Grundtvig, da der kun er 3 point der skiller dem, så der er god grund til at holde øje med de 2 ude på banen. Den 16-årige Mikkel O. Pedersen ligger lige nu på en samlet 5. plads, og med 32 point op til en bronzeplads er hans muligheder for at slutte på podiet også mest af teoretisk karakter.

 

I SS3 er der kun 2 der kæmper om det, nemlig norske Tor Brynjelsen og danske Michael Klostermann. Tor har med stabil kørsel været foran Michael hele sæsonen, men han erkender, at Michael er klart den hurtigste ude på banen. Klostermann er kun 10 point efter Tor, så der er ingen tvivl om, at Michael Klostermann er favorit til at tage titlen i SS3.

 

 

Michael Klostermann skal gennemføre alle 3 heat og skal vinde over Tor Brynjelsen i mindst 2 af dem, hvis han vil sikre sig mesterskabet i SS3. (Foto: Keld Dohm)

 

I SS2 har det været et tæt løb mellem Martin Vedel Mortensen og Hans Hartmann, men Martin er hen over de sidste 2 afdelinger trukket fra Hans, således at han nu er foran med hele 74 point. Det betyder reelt, at Martin skal score nul i weekenden, og Hans Hartmann skal vinde alle 3 heat for at lave om på den placering. Til gengæld er der ingen af de øvrige der kan nå bare i nærheden af Hans, så i lighed med GT bilerne så er det kampen om tredjepladsen der bliver den mest spændende og intense at følge. Her ligger Christian Vejby lige nu bedst i sin gule BMW, men både Niels Christiansen og Bjarne Mortensen puster ham hårdt i nakken, og på det seneste har Anders Christensen også fået rigtig god fart i sin Peugeot 307, så hold øje med kampen mellem 202, 203, 205 og 207, for det bliver garanteret spændende.

 

I det generelle klassement ser det umiddelbart ud til at Martin Vedel Mortensen har en fordel i forhold til Christian Siepmann med et forspring på hele 24 point, og det specielle her er, at Christian ikke selv kan gøre noget, da de to kører i hver sin division. Den eneste måde Christian Siepmann kan sikre sig det generelle mesterskab på, er hvis Martin’s konkurrenter tager point fra ham i SS2, og Christian Siepmann selv sørger for at score så mange point som muligt. Mon ikke vi ser Siepmann’s team og fans heppe som gale på Hans Hartmann og de øvrige SS2 kørere, og så satse på at Christian Siepmann holder sig helt i front i GT divisionen.

 

Kort sagt er der så meget at kæmpe om i Sunoco SSC, at undertegnede godt tør love der bliver kørt racerløb af absolut højeste klasse i den kommende weekend på Jyllandsringen.

 

Når weekenden er ovre så er alle mesterskabet på plads, og kørere, mekanikkere osv kan begynde at glæde sig til præmiefesten den 26. oktober.

 

Tidsplanen for Sunoco SSC ser således ud:

 

Lørdag den 28. september:

Kl 10:20        Træning         15 min

Kl 12:05        Tidtagning     15 min

Kl 13:40        Heat 1                                 18 min + 1 omgang

 

Søndag den 29. september:

Kl 14:30        Heat 2                                 18 min + 1 omgang

Kl 16:40        Heat 3                                 18 min + 1 omgang



Klassekørsel på Ring Djursland
Den 16. september 2013

I weekenden den 14. – 15. september blev et af de 5 mesterskaber i SSC afgjort, idet Christian Siepmann ikke længere kan hentes i S-GT divisionen. De øvrige divisioner og det generelle mesterskab bliver først afgjort til 6. og sidste afdeling på Jyllandsringen den 28. – 29. september.

 


Stort tillykke til Christian Siepman med mesterskabet i  S-GT4 divisionen 2013. (Foto: Keld Dohm)

 

I netop S-GT4 divisionen viste Jørgen Hansen rigtig gode takter gennem weekenden, og kun en 20 sekunders straf for at have forårsaget ”et undgåeligt sammenstød”, forhindrede ham i at tage alle 3 heatsejre i S-GT4. Med det resultat ligner han en stærk kandidat til andenpladsen i divisionen, men der er ikke mange point ned til de næste pladser, så han kan ikke tåle flere uheld hvis andenpladsen skal holdes i år. På tredje og fjerde pladsen er der kun 3 point imellem Preben Grundtvig og Johannes Graversen, så spændingen er helt intakt i divisionen.

 

I SS2 står kampen om mesterskabet mellem Martin Vedel Mortensen og Hans Hartmann Petersen, og netop disse 2 viste at de har et forspring i forhold til de andre i SS2. I heat 1 så det længe ud til at Hans Hartmann skulle tage en komfortabel sejr, men en fejl i generatoren satte en stopper for det på omgang 18. ”Jeg havde fuldstændig styr på ham (Martin –red.), og så vil bilen ikke lade.” fortalte en tydelig ærgerlig Hans Hartmann efter heatet. Med pointtabet i weekenden til Martin Vedel bliver det meget svært for Hans Hartmann at komme forbi Martin i mesterskabsstillingen. Til gengæld skal det også gå meget galt hvis ikke Hans skal tage andenpladsen. Kampen om tredjepladsen i SS2 er derimod stadig meget tæt med kun 15 point mellem Christian Vejby i BMW E46, Niels Christiansen i Toyota Corolla og Bjarne Mortensen i Peugeot 407.

 


Martin Vedel Mortensen ligger godt til både i det generelle mesterskab og i SS2 mesterskabet. (Foto: Keld Dohm)

 

Michael Klostermann fik fuld udbytte af weekenden i SS3, og det betyder at han nu er meget tæt på Tor Brynjelsen i stillingen. Tor erkender at han ikke kan følge med Michael ude på banen, så hans chancer for at fastholde førstepladsen er reelt ikke særlig store.

 

Michael Klostermann er suveræn i hans egen SS3 division, så ude på banen kæmper han med bilerne fra S-GT4 divisionen, her er det Mikkel O. Pedersen og Johannes Graversen, der forgæves kæmper for at komme forbi. (Foto: Keld Dohm)

 

I S-P5 var der lagt op til en tæt kamp mellem Claus Christensen og Christer Gislerud, og den fik vi. I heat 1 kom Claus bedst fra start, men Christer fulgte godt med, og havde det ikke være for et sammenstød med en SS2 bil, der bøjede et forhjulsophæng på Claus Aqulia havde kampen garanteret varet helt til målstregen. Til heat 2 var banen våd, og så kan alt som bekendt ske. Christer kom, i modsætning til Claus, ikke specielt godt fra start, og den første halvdel af heatet lå han på fjerdepladsen, inden han kom forbi Christian Siepmann og Jørgen Hansen midt i heatet, og herefter halede han langsomt ind på Claus. Han kom dog aldrig tæt nok på til at skabe spænding og Claus vandt med en pæn margin. Til heat 3 var banen tørret op igen, og Claus og Christer lå helt tæt hele heatet. Heatet var præget af en lang periode i midten med safetycar, men uanset safetycar eller ej, så var afstanden mellem de 2 ikke over et enkelt sekund på noget tidspunkt. Christer Gislerud er lige nu foran med 33 point, men med 81 point at køre om til finalen, så er intet afgjort på forhånd.

 


Så fik vi den direkte duel mellem Claus Christensen og Christer Gislerud, og her trak Claus Christensen det længste strå. (Foto: Keld Dohm)

 

Næste løb i Sunoco SSC er den 28. – 29. september på Jyllandsringen, og det bliver med garanti en spændende sæsonfinale.



Ring Djursland forude
Den 11. september 2013

For anden gang i år besøger Sunoco SSC feltet Ring Djursland, og det sker i weekenden den 14. – 15. september. Første gang feltet var der var den 20. – 21. april, og der er ingen tvivl om, at den kuperede bane ligger godt til SSC feltet. En af de meget spændende ting bliver at se om det endelig lykkes, at få den direkte kamp mellem Claus Christensen i Aquila og Christer Gislerud i Stealth. De har skiftedes til at have problemer med deres biler, men begge melder klar, og de er begge meget hurtige på Ring Djursland.

 


Sidst vi så Claus Christensen og Christer Gislerud i direkte duel var på Ring Djursland i april, og det må gerne gentage sig. (Foto: Keld Dohm)

 

I S-GT divisionen har Christian Siepmann en meget solidt forspring ned til Jørgen Hansen på andenpladsen, og der skal nærmest sort uheld til hvis ikke Christian Siepmann skal tage titlen i S-GT divisionen. Siepmann ligger lige nu også øverst i det generelle mesterskab, men her er han hårdt presset af Martin Vedel Mortensen, og det betyder vi må forvente at se Siepmann kæmpe lige så hårdt for placeringer som vi plejer.

 

 

Siepmann er godt på vej mod at vinde S-GT divisionen, så han skal fokusere på det generelle mesterskab. (Foto: Keld Dohm)

 

I SS3 skal Michael Klostermann ud og tage point fra Tor Brynjelsen, hvis han skal overtage førstepladsen. Lige nu er der 22 point op til Tor Brynjelsen, så Michael skal vise både hurtighed og stabilitet hvis han skal nå forbi i denne weekend.

 

I SS2 står kampen om førstepladsen mellem Martin Vedel Mortensen og Hans Hartmann, og de er så langt foran at det nok ikke er realistisk at tro, at de to kan blive truet i toppen. Til gengæld er kampen om tredje pladsen meget tæt. Bjarne Mortensen har 152 point på femtepladsen, Niels Christiansen har 157 point på 4 pladsen og Christian Vejby har 158 point på tredjepladsen.

 

Martin Vedel og Hans Hartmann kæmper om titlen i SS2 divisionen. (Foto: Keld Dohm)

 

Der bliver helt sikkert en spændende weekend for SSC, og det gælder om at være på plads på følgende tidspunkter:

  

Lørdag den 14. september:

Kl 08:05        Træning         15 min

Kl 11:25        Tidtagning     15 min

Kl 14:55        Heat 1             18 min + 1 omgang

 

Søndag den 15. september:

Kl 11:35        Heat 2             18 min + 1 omgang

Kl 14:55        Heat 3             18 min + 1 omgang

 


Nordisk Cup blev en succes
Den 9. september 2013

Motorsportssæsonen 2013 har budt på en spændende nyskabelse i den nordiske motorsportsverden, nemlig Nordisk Cup. Ideen og opskriften bag Nordisk Cup er egentlig ganske enkel, og samtidig temmelig smart. Man tager den danske SSC klasse og den Norske GT-racing klasse, der begge er karakteriseret ved at have meget varierede felter og flere divisioner, og så kigger man på hvordan man på den enkleste og bedste måde kunne kombinere de 2. Der blev ikke lavet om i de tekniske reglementer, og de nationale klasser og mesterskaber skulle også bestå uændret. Ud fra de Norske GT regler og de Danske SSC regler fik man defineret 4 Nordisk Cup grupperinger, og så var det ellers bare at få bilerne ud på banen sammen og køre noget race. Nordisk Cup har i 2013 bestået af 2 afdelinger, nemlig den 7.-9. juni på Rudskogen i Norge og til Grand Prixet på Jyllandsringen den 23.- 25. august, og begge afdelinger blev afviklet på flot vis, både på og udenfor banen.

 

Nordisk Cup gruppe 1 2013

 

Dette er gruppen for store prototypebiler, og da den Norske GT klasse ikke har en division for disse store og meget hurtige biler, så blev det en næsten ren dansk affære. Dog er det sådan at Christer Gislerud, der normalt kører i den danske SSC klasse, jo rent faktisk er nordmand, så helt dansk blev det dog ikke. Det var på forhånd ventet at Claus Christensen i hans Aquila og netop Christer Gislerud i hans Stealth skulle kæmpe hårdt i denne klasse, men desværre betød en ikke fungerede motor, at Claus ikke fik samlet point på Rudskogen, hvor Christer løb med det hele, og på Jyllandsringen betød mekaniske problemer, at Christer ikke fik nogen point og Claus kunne tage det hele. Da der var væsentlig flere deltagere i klassen på Jyllandsringen betød det, at Claus Christensen blev Nordisk Cup vinder, tæt forfulgt af Andreas Kjærgaard i en Scotty GT, og med Frederik Holm på en tredjeplads i en Renault Megane Trophy V6.

 

 Claus Christensen, vinder af Nordisk Cup Gruppe 1, 2013 (Foto: Keld Dohm)

 

Nordisk Cup gruppe 2 2013

 

Store og hurtige GT biler hører til i denne gruppe, og det giver en meget stor og varieret samling af biler, lige fra Christian Siepmanns BMW M3 GT2 til Chevrolet Corvetter, Dodge Viper, Porscher og Ferrarier i mange afskygninger, og helt ud til Johannes Graversen Fiat X 1/9 fra 1976. Det viste sig interessant nok, at det faktisk var denne klasse hvor der var størst jævnbyrdighed, og dermed også størst konkurrence om det Nordiske Cup mesterskab. Danske Christian Siepmann kunne ikke røres på førstepladsen, selvom det lykkedes for Norske Joakim Otteson at slå Christian 2 gange på Jyllandsringen, så rakte det ”kun” til en samlet andenplads. Christian Nilsen præsenterede også 2 gange at slutte foran Christian Siepmann, og det gav lige præcis Nilsen point nok til at erobre den tredje og sidste podieplads i den Nordiske Cup.



Christian Siepmann, vinder af Nordisk Cup Gruppe 2, 2013 (Foto: Keld Dohm)

 

 

Nordisk Cup gruppe 3 2013

 

Gruppen for sportsvogne og modificerede standardbiler med de lidt større motorer. Variationen her er også ganske stor, lige fra en stort set standard Audi RS4 over Ginetta sportsvogne til Michael Klostermanns BMW 320i. På Rudskogen var Norske Tor Brynjelsen ene om at forsvare de danske farver, da han stiller til Nordisk Cup via den Danske SSC klasse. På Jyllandsringen fik Tor selskab af Michael Klostermann, og så fik Nordmændende baghjul, dog ikke nok til at forhindre, at de 3 pladser på podiet alle blev besat af Nordmænd, nemlig med Andre Falkenhaug i en Ginnetta G50 øverst, Steffen A. Feet ligeledes i en Ginetta G50 på andenpladsen, og Bjørn Tvedt i en Seat Leon på tredjepladsen.

Andre Falkenhaug, vinder af Nordisk Cup Gruppe 3, 2013 (Foto: Keld Dohm)

 

Nordisk Cup gruppe 4 2013

 

Den væsentligste forskel mellem gruppe 3 og gruppe 4 bilerne er motorstørrelsen, hvor gruppe 4 bilernes volumen er begrænset til 2,5 L. Det betyder, at der er mange tidligere Super 2000 biler der passer perfekt ind i denne gruppe, og det giver et ganske stort felt. Gruppen er klart den mest homogene af de 4 nordiske grupper, men det viste sig ret hurtigt, at de danske deltagere var de Norske ganske overlegne. I de 6 heat lykkedes det således kun en enkelt gang for en Nordmand at komme blandt de 3 første, og det var Arild Riise i det allerførste heat i serien på Rudskogen. Hans Hartmann og Martin Vedel Mortensen delte de 6 heatsejre ligeligt mellem sig, og den eneste grund til at de ikke også delte andenpladserne var, at Hans Hartmann måtte udgå af det første heat på Jyllandsringen. Martin endte således med at blive samlet Nordisk Cup vinder med Hans Hartmann på andenpladsen og Bjarne Mortensen på tredjepladsen.

 


Martin Vedel Mortensen, vinder af Nordisk Cup Gruppe 4, 2013 (Foto: Keld Dohm)

 

 

I forbindelse med Grand Prixet den 23. – 25. august skulle der traditionen tro uddeles en Fighter Pokal, hvor bestyrelsen i SSC ikke var i tvivl om at den skulle gå til Norske Tor Brynjelsen, for både at være idemand og en stor arbejdskraft i udviklingen af Nordisk Cup.

 

 

Tor Brynjelsen fik SSC’s fighterpokal for hans indsats for Nordisk Cup. (Foto: Keld O. Dohm)

 

Nordisk Cup er slut for i år, men der er mange af os, der håber på at man vil gentage succesen i 2014 – det er svært at se hvorfor man ikke skulle gøre det.

 



Stor succes ved GP Danmark
den 26. august 2013

I weekenden den 23. – 25. august blev det traditionsrige Grand Prix afholdt på Jyllandsringen. Sunoco SSC feltet blev en af weekendens helt store oplevelser. SSC kørte sammen med den Norske GT klasse og samlet kunne der mønstres over 60 biler, så feltet måtte derfor deles i 2 grupper.

 

SS2 og SS3 divisionerne kørte således sammen med de Norske GT3 og GT4 biler, og selvom mange kaldte det de små biler, så blev der i den grad kørt race. SS2 havde besøg af Michael Carlsen i hans velkendte hvide og blå Peugeot 407, og med 1 anden plads og 2 første pladser i de 3 heat må man sige, at han gav de faste kører konkurrence. Kun Martin Vedel Mortensen formåede at holde Carlsen bag sig i heat 1. I heat 2 kom Både Carlsen og Hans Hartmann rigtig godt fra start, og ret hurtigt stabiliserede heatet sig med de 2 i front og Martin Vedel Mortensen på en solid tredje plads. ”Jeg skulle prøve nogle nye dæk af på forhjulene, og det kostede ca. 1 sekund per omgang, så jeg kunne ikke helt følge med de andre” fortalte Martin efter heatet. Hvor der således ikke var den store kamp mellem de 3 forreste i heatet, så blev der udkæmpet et særdeles flot og 100 % fair slag mellem Bjarne Mortensen og Christian Vejby om fjerdepladsen. Efter heatet virkede det næsten som om, at fighten havde været vigtigere end det faktum, at det lykkedes Christian at tage 4. pladsen. Også i heat 3 fik publikum en herlig fight, her dog om andenpladsen. Hans Hartmann måtte finde den defensive kørsel frem for at holde Martin Vedel Mortensen bag sig, og da Christian Vejby de sidste 3 omgang kom op til de 2 blev det til rigtig flot og tæt kørsel. Da jeg spurgte Hans til den defensive kørsel, fortalte han med et smil, at det var noget han havde lært af James Thomsen. Om ikke andet så blev det i hvert tilfælde bevist at defensiv kørsel ikke behøves være kedelig.

 

  

Publikum fik en flot fight mellem Bjarne Mortensen og Christian Vejby (Foto: Keld Dohm)

 

 

I SS3 divisionen var Michael Klostermann total dominerende og han tog maximum point i alle heat, og kunne dermed hale en del ind på Tor Brynjelsen i den samlede stilling. Bjørn Tvedt fra Norge tog sig af samtlige anden pladser, og han er dermed på en samlet anden plads i SS3. På trods af at han kun scorede 10 point, så fører Tor Brynjelsen stadig SS3 divisionen, men både Bjørn Tvedt og Michael Klostermann haler kraftigt ind.

 

I S-GT4 divisionen blev Christian Siepmann weekendens store vinder. Christian tog en anden plads i heat 1 kun overgået af Ronnie Bremer, og han vandt heat 2 og 3 med god margin ned til de næste. Pointhøsten betød samtidig, at Christian Siepmann overhalede Martin Vedel Mortensen i kampen om det samlede SSC mesterskab, og han fører nu med 336 point foran Martin’s 327. På de 2 næste pladser i S-GT4 kom 2 yderligheder i Sunoco SSC. Klassen grand old man Johannes Graversen fik således weekendens andenplads, foran klassens junior, den kun 16 årige Mikkel O. Pedersen. Alderen og erfaringen er ikke den eneste forskel på de 2, også deres biler ligger i hver sin ende af spektret. Hvor Johannes kører i en 35 år gammel håndbygget Fiat, så kører Mikkel i en relativ ny Porsche GT3 Cup racer. Netop denne variation er en af de ting der gør SSC til en fantastisk spændende klasse.

 

 

Christian Siepmann har bragt sig i spidsen for det samlede SSC mester skab. (Foto: Keld O. Dohm)

 

I S-P5 divisionen havde mange set frem til endelig at få en duel mellem Christer Gislerud og Claus Christensen, og alt tydede da også at det skulle blive sådan. Claus havde i forbindelse med test kørt særdeles hurtigt, og planen var at det skulle omsættes til at give Christer baghjul. Til heat 1 måtte Claus starte på en uvant 27. plads, da gearskiftet svigtede i tidtagningen, og da gearskiftet kun virkede periodisk i heat 1, kunne man noget uvant se en Claus Christensen cykle op og ned igennem feltet, og ende på en 2. plads i heatet. Værre gik det dog for Christer Gislerud, der allerede i første sving blev indblandet i et sammenstød og knækkede det ene forhjulsophæng, og derfor ikke kunne køre videre. Frederik Holm havde haft problemer med at få sin egen Renault Megane Trophy V6 klar til weekenden, og endte derfor med at køre i Jørgen Hansens, der er næsten magen til. Frederik Holm havde en rigtig flot weekend, og vandt heat 1, og endte på en samlet anden plads for weekenden. Humøret var ikke godt hos Christer Gislerud, men når man kører i SSC er der altid hjælp at hente ved kollegaer, og når det er umuligt at skaffe færdige reservedele, tja, så spørger man bare Johannes Graversen, som i løbet af lørdag aften fik fremstillet den manglende del hjemme i værkstedet, og vupti, Christer var klar til kamp søndag morgen. I heat 2 viste Claus Christensen sig særdeles suveræn, han førte fra start til mål, og nåede at kører en omgang på 1:07,325, hvilket er over 2 sekunder hurtigere end weekendens hurtigste DTC omgang. Christer startede bagerst og kørte sig op igennem feltet, men på 10. omgang var det slut. ”Det er enten gearkassen eller differentialet den er gal med” fortalte Christer efter løbet, og dermed kom Christer ikke ud at køre til dagens sidste heat. Feltets anden Aquila, som køres af Dennis Holbæk Pedesen havde fundet melodien til heat 3, og selvom Claus endnu engang var urørlig i front, så kørte Dennis en flot andenplads hjem.

 

 

Dennis Holbæk fik et flot heat 3, og det store publikum fik noget godt race.. (Foto: Keld O. Dohm)

 

Traditionen tro blev weekenden afsluttet med præmieoverrækkelse i Sunoco SSC teltet, og der blev delt mange pokaler ud. Som en del af samarbejdet med Sunoco, køres der i hver af de 4 SSC divisioner en Sunoco SSC Fuel Cup, hvor der er pengepræmier til de 3 bedste af dem der kører på Sunoco’s benzin.

 

 

Vinderne af SS2 divisionen, nr 1: Michael Carlsen, nr 2: Martin Vedel Mortensen, nr. 3: Christian Vejby. (Foto: Keld O. Dohm)

 

 

Vinderne af SS2 Sunoco Fuel Cup: nr. 1: Christian Vejby, nr 2: Hans Hartmann, nr 3: Niels Christiansen. (Foto: Keld O. Dohm)

 


 

Vinderne af SS3 divisionen: nr. 1: Michael Klostermann, nr 2: Bjørn Tvedt, nr 3: Bjørn Olav Wiik. (Foto: Keld O. Dohm)

 


 

Vinderne af SS3 Sunoco Fuel Cup: nr. 1: Michael Klostermann, nr 2: Tor Brynjelsen. (Foto: Keld O. Dohm)

 


Vinderne af S-GT4 divisionen og S-GT4 Sunoco Fuel Cup: nr. 1: Christian Siepmann, nr 2: Johannes Graversen, nr 3: Mikkel O. Pedersen. (Foto: Keld O. Dohm)

 

 

Vinderne af S-P5 divisionen: nr. 1: Claus Christensen, nr 2: Frederik Holm, nr 3: Andreas Kjærgaard. (Foto: Keld O. Dohm)

 

 

 

Vinderne af S-P5 Sunoco Fuel Cup: nr. 1: Claus Christensen, nr 2: Frederik Holm. (Foto: Keld O. Dohm)

 

  

Næste gang Sunoco SSC skal ud og køre bliver på Ring Djursland den 14.-15. september, og det kommer ikke til at gå stille af.



SSC i Nordisk fight til Grand Prixet

Sunoco SSC har indtil nu haft en rigtig flot sæson, både på og udenfor banen. På banen er der blevet vist både tæt, spændende, dramatisk og flot racerløb. Udenfor banen er der kommet TV dækning på, og det meget spændende tiltag med Nordisk Cup har været en stor succes. Anden og sidste afdeling af Nordisk Cup afvikles til Grand Prixet på Jyllandsringen den 23. – 25. august. Succesen med Nordisk Cup er så stor, at det har været nødvendigt at dele feltet i 2 grupper. De danske SP5 og S-GT4 biler køre således sammen med de Norske GT 1+2 biler, og de danske SS2 og SS3 biler kører sammen med de Norske GT 3, GT 4 og GT 4b biler. Du kan læse mere om Nordisk Cup her.

 

 

SSC præsenterer et stort og meget flot felt til Grand Prixet på Jyllandsringen. Her ses SS2 bilerne til start i Norge tilbage i juni måned. (Foto: Keld Dohm)

 

I den rent danske SSC klasse begynder det at spidse til om mesterskaberne. I SS2 skiller Martin Vedel Mortensen og Hans Hartmann sig ud på de 2 første pladser, og selvom Martin fører med 38 point, så skal der ikke meget til før Hans kommer helt op og presser Martin igen. Kampen om 3. pladsen i SS2 står lige nu mellem Niels Christiansen, Bjarne Mortensen og Christian Vejby, og med kun 22 point fra Christian på 5. pladsen op til Niels på 3. pladsen bliver også det en spændende kamp at følge resten af sæsonen.

 

SS3 divisionen er rent antalsmæssigt den mindste division i år, og Tor Brynjelsen har i kraft af stabil kørsel lagt sig i spidsen, men mon ikke Michael Klostermann har tænkt sig at forsøge at indhente Tor.

 

  

Tor Brynjelsen fører i øjeblikket SS3 divisionen. (Foto: Keld O. Dohm)

 

I S-GT4 divisionen har Christian Siepmann langt sig solidt i spidsen, ikke mindst som følge af, at Jørgen Hansen på andenpladsen fik ødelagt bilen i heat 1 på Padborg park i juni måned. Kampen om 3. pladsen i divisionen også her meget tæt, i det der kun er 8 point fra Preben Grundtvig på 5. pladsen op til Rene Rasmussen på 3. pladsen, og lige imellem de to Ferrari kørere ligger Johannes Graversen med sin hjemmebyggede Fiat.

 

I SP5 divisionen har Christer Gislerud indtil nu været dominerende når han har stillet op. Claus Christensen har været voldsomt plaget af tekniske vanskeligheder i hele sæsonen, hvilket har forhindret ham i at yde værdig modstand til Christer. Det forlyder dog at Claus er helt klar til weekenden, så mon ikke vi får en tæt kamp at se her. Andreas Kjærgaard har med stabil kørsel formået at holde sig inde i kampen om podiepladserne, og han ligger lige nu lunt på 2. pladsen i SP5 divisionen.

 

 

Andreas Kjærgaard har med stabil kørsel vist, at man ikke skal afskrive ham i SP 5 divisionen. (Foto: Keld O. Dohm)

 

I den samlede stilling i SSC er det endog særdeles tæt mellem de 2 første, Martin Vedel Mortensen fører med 271 point tæt fulgt af Christian Siepmann med 267 point. Selvom de begge fører rimeligt komfortabel i deres respektive divisioner, så kan de bestemt ikke tillade sig at slappe af, hvis de vil sikre sig den samlede sejr i SSC klassen i år.

 

I alt forventes der over 60 biler til start på Jyllandsringen, og med 6 heat, så kan man se frem til en rigtig god og stor Special Saloon Car weekend til Grand Prixet. Tiderne for SSC / Norsk GT ser således ud (med forbehold for fejl og rettelser):

 

Fredag den 23. august:

Kl. 15:05 – 15:25

Træning (købes separat)

Nordisk Cup gr 1-4

Kl. 16:55 – 17:10

Træning

Nordisk Cup gr 1 & 2

Kl. 17:15 – 17:30

Træning

Nordisk Cup gr 3 & 4

 

Lørdag den 24. august:

Kl. 10:15 – 10:30

Tidtagning

Nordisk Cup gr 1 & 2

Kl. 10:35 – 10:50

Tidtagning

Nordisk Cup gr 3 & 4

Kl. 16:05 – 16:25

Heat 1 (18 min + 1 omgang)

Nordisk Cup gr 1 & 2

Kl. 16:30 – 16:50

Heat 1 (18 min + 1 omgang)

Nordisk Cup gr 3 & 4

 

Søndag den 25. august:

Kl. 10:05 – 10:25

Heat 2 (18 min + 1 omgang)

Nordisk Cup gr 1 & 2

Kl. 10:30 – 10:50

Heat 2 (18 min + 1 omgang)

Nordisk Cup gr 3 & 4

Kl. 14:50 – 15:10

Heat 3 (15 min + 1 omgang)

Nordisk Cup gr 1 & 2

Kl. 15:15 – 15:35

Heat 3 (15 min + 1 omgang)

Nordisk Cup gr 3 & 4

 



SUNOCO SSC gik til stålet

Weekenden den 29. – 30. juni på Padborg park blev på mange måder en anderledes weekend for SUNOCO SSC. Den gentleman kørsel, som klassen normalt er stolte af, blev til tider afløst af meget kontant kørsel, så det blev til lidt ridser både i lakken og i klassens image. Samtidig bød weekenden dog også på rigtig flot og spændende motorløb, der kom nye ansigter og biler på podiet, så spændingen i stillingen er absolut bibeholdt.

 



Den kontante kørsel betød bl.a., at Jørgen Hansen ikke kom til start om søndagen, og at Hans Hartmann blev udelukket fra heat 1. (Foto: Keld Dohm)

 

I tidtagningen lørdag eftermiddag viste Claus Christensen, at han var feltets hurtigste mand. På de næste pladser kom der 3 S-GT4 biler og en SS3 bil indenfor 0,4 sekund, så det kunne næsten forudsiges, at der ville blive tæt race til de enkelte heat.

 

Heat 1 blev et særdeles begivenhedsrigt heat, hvor det længe så ud til at Claus Christensen skulle tage en komfortabel sejr. En misset nedbremsning for enden af langsiden sendte dog Claus igennem pitten, og i stedet for en komfortabel sejr måtte han nu nøjes med under et sekund ned til Ronnie Bremer på andenpladsen. I S-GT4 var der længe en meget flot og tæt kamp mellem Jørgen Hansen, Christian Siepmann og Ronnie Bremer. Det så længe ud til at gamle Hansen ville trække det længste strå foran Siepmann og Bremer, men på tredje sidste omgang støder Bremer og Siepmann sammen, og Bremer kommer forbi, og senere på samme omgang kommer Bremer også forbi Jørgen Hansen. På allersidste omgang indhenter Jørgen Hansen Hans Hartmann med en omgang, og går forbi på ydersiden for enden af langsiden. Desværre rammer de to hinanden så uheldigt, at Jørgen Hansen sendes rundt, og Hans Hartmann i bogstaveligste forstand kører hen over Hansens Porsche. Porschen fik beskadiget det venstre forhjulsophæng så meget, at det var slut med at køre for Hansen, og derfor endte han som nummer 7 i heatet, og kunne efterfølgende pakke sammen og køre hjem. En meget ærgerlig og for tidlig afslutning på weekenden. Alt dette betød samtidig, at Johannes Graversen kørte hans Fiat op på en generel 4 plads, og en 3. plads i S-GT4.

 

Der var flere andre sammenstød i heatet, og det hele endte i ikke mindre end 2 kørere blev udelukket for alvorlig påkørsel af anden deltager.

 

 

Michael Klostermann’s skub på Bjarne Mortensen blev af dommerne takseret til en udelukkelse. (Foto: Keld Dohm)

 

Heat 2 søndag formiddag fik også lidt dramatik - specielt i SS2 hvor et sammenstød mellem Christian Vejby og Martin Vedel Mortensen, betød at Martin måtte parkere Corsa’en nærmest inden løbet kom i gang. Dette betød, at Hans Hartmann kunne køre en sejr hjem i SS2 ganske tæt fulgt af Niels Christiansen, som dermed fik sæsonens hidtil bedste resultat. I SS3 var der igen ingen tvivl om, at Michael Klostermann var hurtigere end Tor Brynjelsen, så her kørte Klostermann en komfortabel sejr hjem. I S-GT4 viste Johannes Graversen med en flot 4. plads endnu engang, at hans lille røde Fiat skam stadig kan være med.

 

 

Gæstekører Ronnie Bremer tog 3 heatsejre i S-GT4 klassen i weekenden. (Foto: Lars Bjerre-Harpøth)

 

Med 2 sejre i de 2 første heat og pole til heat 3, kan man roligt sige, at Claus Christensen havde fået sin nye 6.3 l motor til at virke, og desto mere ærgerligt var det da også for Claus, at han måtte undgå tidligt i heat 3 på grund af elektronik problemer. Dermed var døren åbnet for en sejr til Ronnie Bremer i heatet. Christian Siepmann endte på en noget uvant 7. plads, hvilket skyldtes et sats på intermediate dæk. Havde vandet kommet, så er der ingen tvivl om, at det havde været et rigtigt valg, men banen holdt sig tør hele vejen igennem, og dermed havde han ikke en chance for at blande sig i topstriden.

 

Udenfor banen var der weekenden igennem en god stemning i SUNOCO SSC teltet, og mange teams, sponsorer og SUNOCO’s gæster benyttede sig af muligheden for bespisning. ”Det at vi har fået SUNOCO ind som sponsor og dermed har fået mulighed for et så flot arrangement i Paddocken giver hele klassen et løft, som vi er meget glade for” fortæller klasserepræsentant Lars Schönemann.

 

Stilingen i mesterskabet kan som sædvanlig ses her



SUNOCO SSC i vante omgivelser


Efter en fantastisk tur til Rudskogen i Norge kommer SUNOCO SSC feltet på mere kendt asfalt på Padborg park i weekenden den 29. – 30. juni. Banen op af flyvepladsen i Padborg passer rigtig godt til SUNOCO SSC’s meget varierede felt, og der er før set overraskende resultater på banen.

 

Efter en flot tur til Norge, er det den flade, men alligevel udfordrende bane i Padborg, der ligger asfalt til SSC feltet (Foto: Keld Dohm)

 

Det er Historisk Weekend i Padborg, og med snart 40 år på bagen kan man vel roligt kalde Special Saloon Car klassen for historisk, selvom mange er bilerne i klassen er alt end det man forstår ved historiske biler. Tværtimod er der en hel del særdeles potente og moderne racerbiler med iblandt de foreløbig 24 biler der har tilmeldt sig. Udover SSC bilerne kommer alle de klassiske standardvogne helt op til og med Youngtimer Cuppen, Formel Ford feltet skal ligeledes køre, og der er også drifting på programmet, så det bliver en weekend hvor der er mulighed for at opleve mange forskellige flotte klasser.

 

SUNOCO SSC må betragtes som hovedattraktionen i weekenden, og samarbejdet med arrangørerne på Padborg Park har fungeret rigtigt godt, hvor alle har arbejdet hen imod at give både fans, sponsorer og deltagere en rigtig god weekend. Det har bl.a. betydet at der bliver opstillet en SUNOCO SSC tribune på langsiden, og målet er der her kan skabes en rigtig god stemning og opbakning til hele SSC feltet. Organisationen bag SUNOCO SSC glæder sig til i hvert tilfælde meget til denne spændende weekend.

 

Der kommer nogle gamle kendinge i SSC her i weekenden, som ikke har været ude og køre tidligere i år. Det drejer sig bl.a. om Henrik Moeskjær, der har brugt vinteren på et meget spændende projekt. Der er ganske enkelt bygget en V10 motor fra en BMW M5 ned i hans BMW M3 E46. Det bliver ganske spændende at se hvad den kan ude på banen.

 

Henrik Moeskjær har fået bygget en V10 motor i BMW M3’eren. (Foto: Keld Dohm)

 

En anden gammel kending er Preben Jessen, der kommer med hans Retoga Prototype med en motor fra en Yamaha R1 motorcykel i. Retoga’en er rent fysisk væsentlig mindre og har en meget mindre motor end de biler den skal køre mod i SP5 klassen, men den er også meget lettere, og den skulle efter sigende styre rigtig godt, så derfor skal man bestemt ikke afskrive den helt.

 

Indtil nu har Niels Christiansen været ene om at repræsentere Team Vrå Auto, men på Padborg får han selskab af Martin Kiil med hans Seat Toledo, og det bliver spændende at se hvad han kan stille op i SS2, som er en særdeles hård division i år. Toledo’en er en tidligere WTCC og DTC bil, og mon ikke nok at den kan give nogle af de andre SS2 biler kamp til stregen.

 


Niels Christiansen får for første gang i år selskab af teamkollega Martin Kiil. (Foto: Keld Dohm)

 

I den samlede stilling i SSC mesterskabet har de hurtige SP5 biler og SS3 biler det lidt svært lige nu, simpelthen fordi der ikke var så mange deltagere i de to divisioner på turen til Norge, hvor det gav dobbelt point til stillingen, og det talte godt både for SGT4 biler og SS2 bilerne, der var meget flot repræsenteret i antal i Norge. Pointstillingen både i de enkelte divisioner og den samlede stilling kan ses på www.specialsalooncar.dk.

 

Sunoco SSC kommer på banen ikke mindre end 5 gange i løbet af weekenden, og lige nu er tidsplanen lagt sådan her for SSC (der kan forekomme ændringer i sidste øjeblik):

 

Lørdag den 29. juni:

Kl 10:55        Træning         20 min

Kl 15:00        Tidtagning     20 min

Kl 17:00        Heat 1                                 18 min + 1 omgang

 

Søndag den 30. juni:

Kl 11:20        Heat 2                                 18 min + 1 omgang

Kl 16:00        Heat 3                                 18 min + 1 omgang

 

SUNOCO SSC er garanti for godt og spændende race på Padborg Park, så der er bare at komme derned, så skal kørerne nok levere underholdningen.



SUNOCO SSC i flot nordisk fight

 

Rudskogen Motorcenter i Norge må absolut betegnes som en af de flotteste baner i norden. Banen er 3254 m lang, meget kuperet, og har en fantastiks kombination af højhastighedskurver, snævre sving, og en langside, hvor der opnås hastigheder på over 250 km/t for de hurtigste biler. Banerekorden er sat af en Red Bull F1 racer i 2012, og ligger lige på 1:10,020.

 

På sådan en bane kan der kun blive godt race, og det blev der!

 

Allerede i fredagens træning, stod det klart for flere af de danske deltagere, at det er en bane der kræver tilvænning, og da fredagen bød på fri træning fra middag, var der mange der udnyttede tiden til at lære banen at kende.

 

SSC feltet blev i weekenden delt i 3, således at SS2 kørte sammen med de Norske GT-4 og GT-4B biler (Nordisk gruppe 4 og 5), SS3 kørte sammen med de Norske GT3 biler (Nordisk gruppe 3), og SP5 of S-GT4 kørte sammen med de Norske GT1 og GT2 (Nordisk gruppe 1 og 2). Med henholdsvis 28 og 35 biler var SS2 og SP5/S_GT4 klart de største felter.

 

I tidtagningen viste Christer Gislerud sig helt som ventet ganske suveræn blandt SP5 og S-GT4 bilerne med en tid på 1:23.645, og på andenpladsen med en tid på 1:27.610 kom Christian Siepmann. Dermed har Siepmann pole både i S-GT4 og i Nordisk Cup gruppe 2. Desværre fik vi ikke Claus Christensen på banen til tidtagningen. Motoren i hans Aquila er bygget om til 6,3 l, men desværre har den drillet med ikke at ville holde olietryk, og desværre blev det så slemt at Claus kun kom ud at køre ganske lidt om fredagen.

 

 

Claus Christensen kom kun ud og køre træning om fredagen i Norge (Foto: Keld Dohm)

 

I SS3 måtte Michael Klostermann desværre melde fra i sidste øjeblik, så der var kun Norske Tor Brynjelsen og Bjørn Tvedt, der deltog som gæstekører i SS3, til at forsvare de danske farver i denne klasse. Bjørn viste sig som den klart hurtigste af de 2.

 

I SS2, der svarer til Nordisk gruppe 4 var der 6 danske deltagere ud af de 28 startende i tidtagningen, og Martin Vedel Mortensen og Hans Hartmann var så stærke at de satte sig på de 2 hurtigste tider. Det må betegnes som specielt flot at Martin formår at tage pole med en tid på 1:32.763, da Martin først ankom til banen sent fredag, og dermed i modsætning til de andre kun havde warmup lørdag morgen til at lære banen at kende. Da jeg spurgte Martin hvordan han bar sig med det kunststykke var svaret ganske enkelt ”Jamen jeg gav den bare noget gas”.

 

Med stort set ingen erfaring med banen lykkedes det Martin at sætte hurtigste tid foran Hans Hartmann i tidtagningen. (Foto: Keld Dohm)

 

 

I heatene i SS2/Nordisk Gruppe 4 viste Martin og Hans at de to var i en klasse for sig. De var ca 3 sekunder hurtigere end de nærmeste konkurrenter per omgang. Heat 1 blev vundet af Hans Hartmann, mens heat 2 og 3 blev vundet af Martin. I det hele taget var danskerne suveræne i denne klasse, hvilket bl.a. kunne se af at startposition 1 – 5 i heat 3 var besat af danske biler. Kun Christian Vejby måtte tage til takke med at starte midt i feltet, men det skyldes primært at motoren i hans BMW ganske enkelt er så slidt at den ikke trak som den skulle. Samlet betød det, at resultatet for SS2 og Nordisk gruppe 4 var helt identiske, nemlig førsteplads til Martin Vedel Mortensen, andenplads til Hans Hartmann, og en tredjeplads til Bjarne Mortensen.

 

I SP5/Nordisk gruppe 1 var Christer Gislerud også ca. 3 sekunder hurtigere end de nærmeste konkurrenter, og han tog da også sejren i samtlige 3 heat. I SP5 og Nordisk gruppe 1 løb Christer Gislerud således med sejren foran Andreas Kjærgaard. SP5’erne kørte ammen med SGT4/Nordisk gruppe 2 og her vandt Christian Siepmann weekenden med 2 heatsejre og en 4. plads. Jørgen Hansen fik anden pladsen i den danske S-GT4, men måtte nøjes med tredje pladsen i Nordisk gruppe 2 slået af Norske Rune Ydstebø i en Corvette.

 

I  SS3/Nordisk gruppe 3 måtte Tor Brynjelsen se sig slået af Bjørn Tvedt i alle 3 heat, så selvom han ikke kom på podiet i den Nordiske Cup, så fik han med en andenplads i SS3 sat lidt point ind på kontoen. Bjørn Tvedt fik anden pladsen i den Nordisk CUP.

 

For fotografen var Rudskogen et meget spændende bekendtskab, og det kom der lidt gode billeder ud af. Se galleri her.

 

Weekendens fighterpokal blev tildelt Steffen Gislerud og hele team Gislerud. Begrundelse var den helt utrolig store hjælpsomhed som teamet altid udviser, noget mange kollegaer i klassen har nydt godt af.

 

Alt i alt en flot weekend i Norge, og nu ser vi frem mod den 29. – 30. juni hvor næste løb i SSC køres på Padborg Park.

 

 


SUNOCO SSC Indtager Norge

 

Hele SUNOCO SSC feltet skal en tur til Norge og køre løb for første gang. SSC har tidligere været uden for Danmarks grænser, bl.a. i 2009, hvor der blev kørt løb på Sturup, men det er første gang feltet skal til Norge.

 

Arrangementet på Rudskogen i Norge er en del af det nye nordiske samarbejde i klassen, Nordisk-Cup, der er inddelt i 5 grupper, efter følgende princip:

 

 

Nordisk-Cup Gruppe

Dansk SSC

Norsk GT

1

SP  5

 

2

SGT 4

GT 1 + 2

3

SS 3

GT 3

4

SS 2

GT 4

5

 

GT 4 b

 

Både dansk SSC og Norsk GT har rigtig mange deltagere i år, og der forventes over 80 biler til start, og derfor deles klassen i minimum 2 grupper. Da der skal køres 3 heat i weekenden, betyder det at der bliver kørt mindst 6 heat med deltagelse af SSC biler, så der bliver masser af race at se på.

 

SS2 og SS3 bilerne kommer i Norge udelukkende på banen sammen med tilsvarende biler fra den Norske GT serie, og dermed øges deres chancen for en generel heatsejr. (Foto: Mogens Roy Nielsen)

 

Generelt har de norske deltagere nok en fordel, da der køres på en bane som de kender særdeles godt, men de danske deltagere vil gøre alt for at vise Nordmændene, at Danmark er den hurtigste nation i norden. I gruppe 1 og 2 bliver det således spændende at se om Claus Christensen har den ekstra fart der skal til for at køre fra Christer Gislerud, eller om der er nogle helt andre der kan true de 2 i front af feltet. Et par outsidere til at true de to er sidste års danske mester Jørgen Hansen, altså hvis han kommer i hans RSR Porsche, og Christian Siepmann i hans BMW. Rudskogen er en bane der kræver power og det har både Jørgen og Christian.

 

 

Mon ikke vi endnu engang får en skarp duel mellem Claus og Christer. (Foto: Keld Dohm)

 

I gruppe 3 må Michael Klostermann leve med favoritværdigheden, selvom han lige nu i den danske SS3 ligger efter Tor Brynjelsen, men det er uvist hvordan de øvrige Norske deltagere ligger i forhold til de to. SS2 klassen er ganske godt repræsenteret på Rudskogen, og her skal Hans Hartmann forsøge at indhente den førende Martin Vedel Mortensen.

 

Hvis man som dansker gerne vil op og se løbet på Rudskogen, så er det bare at komme afsted. Banen ligger i det sydøstlige hjørne af Norge, tæt på Rakkestad. Indstil GPS’en på Længdegrad:
Længdegrad: 11˚ 15’ 43’’ E, Breddegrad: 59˚ 22’ 04’’ N, og kom derop. Tidsplan og anden information om weekenden kan findes
http://www.racingnm.no/.


 

Dramatik og spænding i Åbningsløbet


Foråret og SUNOCO SSC sæsonen kom for alvor i gang i weekenden den 20. – 21. April, og det skete med flot og fair race, god spænding og lidt dramatik. Med 25 biler til start præsterede SUNOCO SSC weekendens største og hurtigste felt. Hurtigst af alle var i weekenden Claus Christensen igen, med en tid på 48.312 sat i tidtagningen lørdag. Det hjalp dog ikke mod Christer Gislerud, der præsterede at vinde og sætte hurtigste tid i samtlige 3 heats. Op til heat 2 så det ellers svært ud for Christer, da han kom en anelse for sent til starten, og måtte starte fra pitten. Men Christer formåede at køre sig hele vejen op igennem feltet og vinde ganske komfortabelt. ”Når jeg har en masse biler foran mig, så ser jeg ikke forhindringer, men derimod ser jeg muligheder for at overhale” fortæller Christer efterfølgende og tilføjer at det var sjovt at køre sig op igennem feltet. 


 

Christer Gislerud var bedst scorende mand på Ring Djursland i weekenden. (Foto: Keld Dohm)

 

En af weekendens positive overraskelser var den kun 16 årige Mikkel O. Pedersen, der for første gang stillede op en standardvogn, og så i en Porsche 997 GT3 Cup. Mikkel præsterede at gennemføre de 3 heat på henholdsvis en 5. 10. og 6. plads, hvilket rækker til en delt 9. plads i den samlede stilling, og en 4. plads i S-GT divisionen. Teamet fortæller at bilen er blevet droslet til lige godt 300 Hk, og samtidig var hovedformålet med Mikkels deltagelse at samle erfaring, frem for at skabe resultater. ”Det er meget anderledes at køre Porschen i forhold til den Formel Ford jeg kørte sidste år” fortæller Mikkel med et stort smil, ”og så var det rigtig sjovt”. Det bliver spændende at følge Mikkel de næste par år.

 


Mikkel O. Pedersen er med i SUNOCO SSC 2013 for at lære – noget tyder på at han er meget lærenem. (Foto: Keld Dohm)

 

I division 2 blev der som ventet hård og tæt kamp mellem den regerende mester Martin Vedel Mortensen og Hans Hartmann. Ingen tvivl om at det bliver spændende at følge.

 

I division 3 viste Michael Klostermann at han med 2 heatsejre er hurtig. Desværre holdt motoren ikke, og det betød at norske Tor Brynjelsen med en 3., en 2. og en 1. plads tog den samlede sejr i division 3.

 

Christian Siepmann i division 4 har fået en ny motor i BMW’en, og den viste sig at være sædeles effektiv, og kun et ødelagt hjulleje i heat 3 forhindrede Siepmann i at få tre topplaceringer i weekenden. Jørgen Hansen viste, at selv med en reservebil, så kan han være med. I den samlede stilling er Jørgen Hansen kun 1 point efter Siepmann, og når Jørgen kommer tilbage i hans vanlige RSR Porsche, så bliver der også tæt kamp her.

 

De dramatiske højdepunkter i weekenden blev leveret dels af Christian Vejby, og dels af Frederik Holm. Christian Vejby satte i bogstaveligste forstand banen i brand i tidtagningen, da han parkederede i noget tørt græs. Heldigvis skete der ikke noget alvorligt med bilen, men der skulle dig knokles igennem i teamet for at få den køreklar til heat 1. Den indsats blev af SUNOCO SSC’s bestyrelse belønnet med fighterpokalen for weekenden.

 

Frederik Holm’s bidrag til dramatikken var ganske spektakulært, billederne taler for sig selv.

 

 

 

 


Frederik Holm kunne heldigvis kravle helt uskadt ud af bilen. (Foto: Keld Dohm)

 

”For enden af langsiden havde jeg pludselig ingen bremsekraft, og så kom jeg alt for hurtigt ind i svinget” fortæller Frederik. Det er endnu uvist hvad der forårsagede bremsesvigtet, men heldigvis er bilen ikke så skadet som man skulle tro, og Frederik forventer at have den klar til næste løb.

 

Alt i alt en fantastisk weekend for SUNOCO SSC. Næste løb er Nordisk Festival den 7. -9. juni på Rudskogen i Norge.

Du kan se flere billeder fra weekenden her.


Siepmann godt på vej mod toppen


Christian Siepmann blandede sig i toppen af det generelle mesterskab, da Sunoco Special Saloon Car-klassen kørte Åbningsløbet på Ring Djursland i weekenden.

Den flotte, fragtmandsblå BMW M3 E92 har i vinteren løb fået en kraftigere motor monteret, og det viste sig på det kupérede baneterræn, at den hollandske motortuner i samarbejde med Chief Engineer Peter Rasmussen har gjort et godt stykke arbejde.



 Foto: Gripping Media Aps


- Selvom motoren næsten lige er blevet sat i bilen, og vi ikke har haft de store muligheder for at køre en shake down-test, har den virket lige fra starten, fortæller Christian Siepmann, der havde besøg af motortuneren på Ring Djursland. Her sørgede han for at motoren blev trimmet og finjusteret efter alle kunstens regler.

 

- Det er en sand fornøjelse at køre i bilen nu, og det føles som om motorens kræfter stemmer overens med resten af bilens køreegenskaber. I andet heat kørte vi for første gang med Michelin-dæk på bilen, og de er enormt lette at køre med, samtidig med at mine omgangstider blev endnu bedre.

 

I første og andet løb kunne Christian køre over målstregen på generelle andenpladser og som vinder i sin klasse. Det var først i tredje og sidste løb at århusianeren stødte på modstand:

 

- Det gik ellers forrygende - jeg lå og fulgte godt med Claus Christensen i hans Aquila uden egentlig at køre på grænsen. Pludselig røg et hjulleje i det ene forhjul, og så var der ikke mere at gøre, end at køre i pit.

 

- Selvfølgelig er det surt at udgå fra en topplacering med få omgange igen. Omvendt set, så er jeg glad for at det var et hjulleje og ikke en dyrere og mere avanceret del.

 

Efter første løbsweekend fører Christian mesterskabet i sin klasse, dog kun med et enkelt point ned til alderspræsidenten, Jørgen Hansen. Inden næste løb bliver et optimeret udstødningssystem monteret på bilen, så den sidste effekt kan blive hevet ud af den i forvejen voldsomme V8-motor.

 

- Jeg glæder mig meget til at komme til næste løb. Både fordi motoren der vil yde sit ypperste, og også fordi det bliver på en for mig helt ny bane, nemlig Rudskogen i Norge. Banen er for nylig blevet moderniseret, og der er chance for virkelig at få fart i bilen.

CS-Racing / Gripping Media


Stort felt klar til åbningsløbet


Så nærmer sæsonstarten sig, og det ser ud til at kunne gå hen og blive en ganske flot sæson for SUNOCO SSC. Der er indtil nu tilmeldt 38 biler totalt og til det første løb den 20. og 21. april forventes ca. 25 biler til start. Som sædvanlig er der 4 divisioner i klassen, og der er ingen tvivl om at der bliver hård konkurrence.

 

I division 2 skal Martin Vedel Mortensen forsvare sin titel fra 2012, og det bliver garanteret ikke let. Hans Hartmann kommer i hans tidligere DTC racer, en Honda Accord Euro R, og den ved vi er hurtig. Det kan godt være at division 2 bliver kaldt den lille klasse, men tidligere år har vist at der ofte bliver vist rigtig godt race i den klasse, så det er absolut værd at holde øje med bilerne i division 2.

 


 Det er en af de tidligere DTC racere som Hans Hartmann stiller op i. Om det præcis er den på billedet vides ikke. (Foto: Keld Dohm)

 

Også i den lidt kraftigere division 3 kommer der en gammel kending af klassen tilbage, nemlig Michael Klostermann, der har fået en V8 motor lagt i sin BMW. Sidste gang Michael kørte med var det med en mindre motor i division 2, og selv her kunne han være med helt oppe i front af det samlede felt, så det bliver spændende at se om han kan drille frontrunnerne i de 2 store divisioner. Under alle omstændigheder så må Klostermann finde sig i at blive udråbt til favorit i division 3, og så må det være op til Tor, Gregers og de andre i klassen at bevise, at de kan hamle op med ham.

 

I division 4 Special-GT er der i år rigtig mange skarpe med. Det er faktisk klart den største division i år, så her bliver der virkelig noget at kæmpe for. Selvfølgelig kommer sidste års generelle mester Jørgen Hansen, men han får det ikke let i år, og slet ikke til åbningsløbet, hvor han stiller med sin Cup bil, da hans vanlige Porsche jo desværre blev skadet for nylig på Hockenheim, og han formentlig ikke når at få den klar. Christian Siepmann viste allerede sidste år, at han kan være med, så mon ikke han vil gøre alt for at holde sig foran ”Gamle Hansen”. Specielt til åbningsløbet skal man nok også holde godt øje med Roland Poulsen, der kommer i en Porsche 997 GT3-cup, altså samme bil som Jørgen Hansen normalt kører i. Han er lidt ukendt for undertegnede, men rygtet vil vide at han er hurtig. En anden division 4 kører det bliver spændende at følge er Jonas Sejersen. Jonas har de sidste 4 år kørt Drift, men nu vil han altså prøve kræfter med SSC i hans meget kraftfulde Toyota Supra. Den yder efter sigende lige i underkanten af 700 hk, og så er spørgsmålet vel bare om Jonas kan lade være med at smide den sidelæns rundt i svingene.

 

 

Det er denne Porsche vi forventer at se Jørgen Hansen i til åbningsløbet. (Foto: Keld Dohm)

 

I den sidste division Special Prototype er der også pænt med deltagere, og er det som det plejer, så er Claus Christensen manden man skal slå hvis man vil vinde klassen. Han har gang på gang bevist at han er ekstrem hurtig, og ikke mindst på Ring Djursland, hvor han jo nærmest har for vane at sætte banerekord når han stiller op. Det bliver også til et glædeligt gensyn med en Stealth B6 GT med Christer Gislerud bag rattet, og han har også først vist at han er meget hurtig. Sidst men ikke mindst, så der nogen der glæder sig til igen at se den tidligere formand for SSC Kørerforeningen Knud Erik Sørensen i en Chevrolet Beretta Transam GT1.

 

Alt i alt er det et stort og meget varieret felt der kommer til start den 20. og 21. april på Ring Djursland i SUNOCO SSC, og der bliver garanteret noget både seværdigt og fair race at se.

 


Tilbage med ekstra kræfter

Det var egentlig ikke meningen, men Christian Siepmann og CS Racing's fragtmandsblå BMW M3 GT2 er tilbage på asfalten, når Special Saloon Car-klassen får sæsondebut i den kommende weekend på Ring Djursland.

 

- Jeg havde egentlig besluttet at sælge bilen og holde en pause fra motorsport, men bilen blev ved med at stå og kigge på mig, fortæller Christian Siepmann, der afbrød pausen og begyndte planlægningen imod 2013.
 
- Sidste år fik Peter Rasmussen BMW'en til at køre rigtig godt, så han blev sat til at gøre den endnu hurtigere. Det har resulteret i en ny og kraftigere motor, som nok skal hjælpe lidt på optrækket. Motoren er bygget af en hollandsk motortuner, og både effekt såvel som lydspor bliver en fornøjelse at opleve.
 
 Foto: Gripping Media APS

Til den århusianske racerkørers store glæde, har størstedelen af sponsorerne valgt at bakke op om teamet endnu en gang. Også hovedsponsoren, Danske Fragtmænd Express, er igen at finde på den hurtige BMW.
 
- Det betyder meget for mig at stort set alle sponsorer har valgt at være med igen. Jeg tager det som et tegn på at vi har gjort noget rigtigt i vores måde at drive teamet på, siger Christian Siepmann.
 
Noget, som både Siepmann og sponsorerne glæder sig over, er den imponerende tv-dækning af Special Saloon Car-klassen i år. Løbene vil både blive vist på TV2, TV2 Sport samt på den internationale motorsportskanal, Motors TV, året igennem.
 
- Special Saloon Car er virkelig en spændende klasse med mange sjove og hurtige biler i, så jeg er sikker på at vi kommer til at levere stof til nogle gode udsendelser.
 
CS-Racing / Gripping Media


Sunoco SSC 2013

Der kommer et nyt navn på vores fantastiske klasse. Efter at have indgået aftaler om TV dækning, er der nu også kommet en meget flot aftale i hus med det i motorsports sammenhæng legendariske brand Sunoco.

 

 

                  Sunoco er ny hovedsponsor for SSC.

 

Sunoco bliver navnesponsor for Special Saloon Car så klassen nu kaldes ”Sunoco SSC”. Sunoco ønsker i et tæt samarbejde med klassen at bidrage til, at den øgede popularitet og udvikling i klassen fortsætter. Den høje kvalitet på deres produkter stemmer godt overens med de mest tunede og ekstreme biler i dansk banesport. Samtidigt er den gode stemning i den publikums venlige klasse netop det som Sunoco ønsker at være en del af i 2013 og fremadrettet. Se mere om Sunoco på www.sunoco.dk.

 

Aftalen med Sunoco betyder at klassen kan gøre lidt ekstra for alle deltagere og fans, og indeholder bl.a. følgende:

<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->Rabat ved køb af Sunoco Racefuel

<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->Telt og catering ved flere af løbene

<!--[if !supportLists]-->-          <!--[endif]-->Pengepræmier til 1., 2. og 3. pladsen i hver af de 4 divisioner (kræver dog at man benytter Sunoco racefuel)

 

Der vil blive udsendt detaljer om aftalen direkte til alle deltagere.

 

Alt i alt er det en aftale som alle parter kan være tilfredse med, og klasserepræsentant og køreforeningens bestyrelse ser frem til et godt samarbejde med Sunoco i 2013.

 


Velkommen til SSC's nye hjemmeside

Efter lidt forsinkelser er SSC’s nye hjemmeside nu godt i gang, og som nyudnævnt webmaster vil jeg benytte lejligheden til at sige rigtig hjertelig velkommen her på siden. Der arbejdes i øjeblikket på at få flere gallerier på hjemmesiden, og der skal laves kørerprofiler for alle tilmeldte, så følg endelig med.

 

Har du nyheder, billeder eller andet du ønsker publiceret på hjemmesiden, så kan webmaster kontaktes på keldolfert@hotmail.com.


Keld Dohm


 

TV-aktuel i 2013

I mange år har Special Saloon Car været forbeholdt teknik- og motorsportsnørderne som er kommet ud på racerbanerne. Det bliver der lavet om på i den kommende sæson, hvor Race Media producerer en lille halv times indslag fra hvert løb. Indslagene bliver vist på TV3 Sport2.

 

Takket være økonomisk opbakning fra blandt andre Aros porte, Hjertinglaks, Valvoline, Smykkespecialisten.dk, Dansk KreditorService A/S, Vrå Auto, Graversen Autoteknik og Schönemann Automobiler kan motorsportsinteresserede se 26 minutters racerløb med alt fra den lynhurtige, danskbyggede Aquila CR1 LS7 til de spektakulære garageprojekter som klassen er kendt for. Og det er naturligvis med både interviews og onboardoptagelser fra bilerne.

 

Når den kommende sæson går på hæld kan tv-entusiasterne se frem til hele to programmer på en halv time med omfattende sammendrag fra sæsonen.

I samme ombæring kan Special Saloon Car præsentere løbskalenderen for 2013. Her er der blevet plads til to løb på henholdsvis Ring Djursland og FDM Jyllandsringen, mens Padborg Park kun lægger asfalt til en enkelt løbsweekend. Til gengæld venter en weekend på Rudskogen, en god times kørsel fra Oslo.

 

Der er dermed lagt op til et brag af en sæson med spændende racerløb, når alt fra Aquila til Volvo slipper hestekræfterne løs og giver action for alle pengene. Se med på TV3 Sport2!

Løbskalender 2013

20-21. april: Ring Djursland
08-09. juni: Rudskogen (Norge)
29-30. juni: Padborg Park
23-25. august: FDM Jyllandsringen
14-15. september: Ring Djursland
28-29. september: FDM Jyllandsringen

 


 







AKTUELLE NYHEDER:


Flot sæsonafslutning i Special Saloon Car


Special Saloon Car kan noget helt særligt i Dansk motorsport. De kan nemlige levere......



Meget skal sættes på plads i Special Saloon Car


Special Saloon Car slutter som sædvanlig sæsonen til finaleløbet på Jyllandsringen......



Special Saloon Car kørte stærkt på Ring Djursland


Det går stærkt når Special Saloon Car er ud og køre......



Special Saloon Car gæster Ring Djursland


For tredje gang i år skal Special Saloon Car feltet od og køre race på den kuperede bane Ring Djursland.....



Underholdning for alle pengene i Special Saloon Car


Grand Prix Danmark, der blev afholdt 18. - 20. august på Jyllandsringen, blev et helt fantastisk arrangement....



De myldrer frem til GP i Special Saloon Car


Hvis der er noget der kan lokke Special Saloon Car folket ud af deres værksetder og garager, er det Grand Prix på Jyllandsringen i slutningen af august......



Special Saloon Car i modvind på Ring Djursland


Special Saloon Car er en klasse med meget potente biler, og det giver sommetider lidt ekstra udfordringer.....



Special Saloon Car udvider feltet på Ring Djursland


Ring Djursland er en god og sjov bane, ikke mindst for det meget varierede felt af bilere i Special Saloon Car.....



Special Saloon Car - De få men rå


Special Saloon Car har eksisteret i dansk motorsport siden 1974.....



Special Saloon Car er med når Ring Djursland åbner


I weekenden den 13. - 14. maj starter motorsportssæsonen for Ring Djursland og Special Saloon Car er med...



Special Saloon Car buldrer derudaf


Special Saloon Car er og bliver noget af det sjoveste og fedeste motorløb man kan opleve på de danske baner......



Special Saloon Car bliver endnu vildere


Special Saloon Car har altid stået for det vilde og spektakulære i dansk motorsport.......



Special Saloon Car melder klar til 2017


Special Saloon Car har i 2016 betrådt helt nye græsgange, ikke fordi der er blevet kørt på andre baner end dem vi kender.....


Special Saloon Car fik afgjort mesterskaberne


CarBuddii SSC har haft en meget spændende sæson 2016, Sæsonen har budt på meget nyt, bl.a er hele opdelingen af klassen i divisioner blevet fornyet.....


Ekstra Special Saloon Car


Grand Prix Danmark i august er en af de største motorsportsbegivendheder i Danmar,.....


CarBuddii SSC på Rudskogen


Carbuddii SSC havde 12 tilmeldte biler til l'bet på den flotte kuperede bane i Norge....


CarBuddii SSC havde en hård weekend


Carbuddii SSC havde 15 biler til weekendens løb på ring Djursland....


CarBuddii SSC viser flot ræs


Selv med de markante ændringer i reglementet for CarBuddii SSC i år...


CarBuddii SSC viser sit nye ansigt


Special Saloon Car klassen introducere en hel del mye tiltag i år,.....


Special Saloon Car er i forandring


De sidste to år har vi kendt Special Saloon Car som "First Stop SSC", men det kommer til at ændre sig til sæson 2016...


Outsiderne vandt, men favoritterne kørte med medaljerne


Claus Christensen dominerede finalen i First Stop Special Saloon på Jyllandsringen...


Alt kan ske


Der er lagt op til et brag af en finale i First Stop Special Saloon Car når racerene ruller ud på Jyllandsringens asfalt i den kommende weekend....


Blandet fornøjelse til Grand Prix


Vi startede allerede ud med den første træning fredag eftermiddag, og banen var netop tørret op  efter en del regnbyger....


Tæt kamp på alle fronter


Jyllands Ringens GP Danmark bød på både spænding, dramatik og flere forskellige vindere i First Stop Special Saloon.....


Årets største felt klar til GP


Jyllandsringen har altid virket som en magnet, der tiltrækker både deltagere og publikummer i hobetal.....


Op- og nedture på Ring Djursland


Ring Djursland er Danmarks mest kuperede racerbane. Men det var nu ikke derfor at tilskuerne til banens 50 års jubilæumsløb......


Jubilæum med speederen i bund


First Stop Special Saloon feltet agter at fejre Ring Djurslands 50 års jubilæumsløb med speederen i bund


Succes weekend for Scotty teamet i Padborg


Det var med nød og næppe at vi fik Scottyen klar efter påkørslen ved åbningsløbet på Jyllandsringen......




 

Til forside
Facebook